ΠΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΝ

Επίσκοπος Κήρυκος Κοντογιάννης 3 λεπτά · ΜΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΘΕΙΣΑ ΕΙΣ ΧΙΛΙΑΔΑΣ ΑΝΤΙΤΥΠΑ ΚΑΙ Η ΟΠΟΙΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΟΝ, ΗΤΟΙ ΜΕΤΑ ΕΙΚΟΣΑΕΤΙΑΝ ΜΕΓΑΛΗΝ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΕ, ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΕ, ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΚΑΙ ΤΥΡΒΑΖΗ ΠΕΡΙ ΠΟΛΛΑ, ΕΝΟΣ ΔΕ ΕΣΤΙ ΧΡΕΙΑ «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΘΗΣΑΥΡΙΣΜΑΤΑ» ΕΠΑΝΕΚΔΙΔΕΤΑΙ ΩΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΟΥ «ΓΝΩΣΕΣΘΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑΝ» Ἡ ἐπανέκδοσις τῶν παλαιῶν τευχιδίων μερίμνη τῆς Ἱεραποστολικῆς ‘Αδελφότητος «Η ΑΓΙΑ ΦΙΛΟΘΕΗ Η ΑΘΗΝΑΙΑ» τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Δημητρίου (Μητροπολίτου Χρυσάνθου 10, Περιοχή Ἁγίου Ἀθανασίου, ‘Αχαρναί) Τηλ. 210.2466057 Τεῦχος 349 – Ἰούνιος 1998 Ἐπανέκδοσις: Ἀπρίλιος 2007 ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΕ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΕ ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΚΑΙ ΤΥΡΒΑΖΗι ΠΕΡΙ ΠΟΛΛΑ "Μάρθα, Μάρθα μεριμνᾶς καί τυρβάζῃ περί πολλά· ἑνός δέ ἐστι χρεία· Μαρία δέ τήν ἀγαθήν μερίδα ἐξελέξατο". - Χριστόδουλε, Χριστόδουλε, μεριμνᾶς καί τυρβάζῃ περί πολλά· ἑνός δέ δέ ἐστι χρεία. Ποῖον δέ τοῦτο; Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ - ῾Η τήρησις, δηλαδή, τῆς ῾Αγίας Γραφῆς, τῶν θείων καί ῾Ιερῶν ᾿Αποστολικῶν καί Συνοδικῶν Κανόνων, τῶν ὅρων καί τῶν ἀποφάσεων τῶν ῾Αγίων Οἰκουμενικῶν καί ἄλλων, συμφώνων πρός ταύτας, Συνόδων, τῆς διδασκαλίας τῶν ῾Αγίων Πατέρων καί πάσης ἐν γένει ἐκκλησιαστικῆς παραδόσεως, εἴτε προφορικῆς, εἴτε ἐγγράφου. Τοῦτο δέ ἀπαρασαλεύτως, ἤτοι ἄνευ, καί τῆς παραμικρᾶς ἔστω, παρεκκλίσεως καί καινοτομίας. ᾿Εν ἄλλοις λόγοις, διά τούς ᾿Ορθοδόξους, ἰσχύει τό ἑξῆς: "Οἱ Προφῆται ὡς εἶδον, οἱ ᾿Απόστολοι ὡς ἐδίδαξαν, ἡ ᾿Εκκλησία ὡς παρέλαβεν, οἱ διδάσκαλοι ὡς ἐδογμάτισαν, ἡ Οἰκουμένη ὡς συμπεφρόνηκεν, ἡ Χάρις ὡς ἔλαμψεν, ἡ ἀλήθεια ὡς ἀποδέδεικται, τό ψεῦδος ὡς ἀπελήλαται, ἡ σοφία ὡς ἐπαρρησιάσατο, ὁ Χριστός ὡς ἐβράβευσεν, οὕτω φρονοῦμεν, οὕτω λαλοῦμεν, οὕτω κηρύσσομεν....αὕτη ἡ πίστις τῶν ᾿Αποστόλων, αὕτη ἡ πίστις τῶν Πατέρων, αὕτη ἡ πίστις τῶν ᾿Ορθοδόξων, αὕτη ἡ πίστις τήν Οἰκουμένην ἐστήριξεν... ῞Απαντα τά παρά τήν ἐκκλησιαστικήν παράδοσιν καί τήν διδασκαλίαν καί ὑποτύπωσιν τῶν ἁγίων καί ἀοιδίμων πατέρων καινοτομηθέντα ἤ μετά τοῦτο πραχθησόμενα ΑΝΑΘΕΜΑ. - Τοῦτο σημαίνει, ἐκτός τῶν ἄλλων, καί τά ἀκόλουθα: α) Νά ἀποκηρύξῃς τήν παναίρεσιν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, τήν κηρυχθεῖσαν διά τῆς διαβοήτου ἐγκυκλίου τοῦ Φαναρίου τοῦ ἔτους 1920, καί τήν εἰς ἐξυπηρέτησιν ταύτης, συμφώνως πρός τήν ἐν λόγῳ ἐγκύκλιον, ἑορτολογικήν καινοτομίαν τοῦ ἔτους 1924. β) Νά ἀναθεματίσῃς πᾶσαν αἵρεσιν, περιλαμβανομένου τοῦ παπισμοῦ καί τοῦ μονοφυσιτισμοῦ, συμφώνως πρός τήν ἐντολήν "ἀναθεματισθῆναι πᾶσαν αἵρεσιν" (Α' Κανών Β' Οἰκουμενικῆς Συνόδου) ΣΗΜ. ᾿Επ᾿ εὐκαιρία: Οἱ στενοί συνεργάται σας κ.κ. Δανιήλ Πουρτσουκλῆς καί ᾿Ιγνάτιος Γεωργακόπουλος, προοριζόμενοι, κατά τάς ἐφημερίδας, καί δι᾿ ἐπίσκοποι, τί φρονοῦν, εἰδικώτερον, διά τόν Παπισμόν, ὁ πρῶτος, καί διά τόν μονοφυσιτισμόν ὁ δεύτερος; Εἶναι αἱρέσεις ἤ ὄχι: γ) Νά ἀναθεματίσῃς ὅλους τούς αἱρετικούς, πρωτίστως δέ τόν ἀντίχριστον αἱρεσιάρχην Πάπαν τῆς Ρώμης. Τοῦτο, συμφώνως πρός τήν ἐντολήν "ὅλοις τοῖς αἱρετικοῖς ἀνάθεμα" (Ζ' Οἰκουμενικῆς Συνόδου). ΣΗΜ. ᾿Επί τῇ εὐκαιρίᾳ: - ῾Υμεῖς τί φρονεῖτε; ῾Ο Πάπας εἶναι αἱρετικός, ὡς λέγει ὁ ῎Ατλας τῆς ᾿Ορθοδοξίας ῞Αγιος Μάρκος ᾿Εφέσου ὁ Εὐγενικός, καί ἀντίχριστος, ὡς λέγει ὁ Διδάσκαλος τοῦ Γένους ῞Αγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, ἤ "ἀγαπητός ἐν Χριστῷ ἀδελφός", ὡς τόν ἀποκαλεῖ ὁ κύριος Βαρθολομαῖος; Πρέπει νά φεύγωμεν ἀπό τόν Πάπαν "ὡς φεύγει τις ἀπό ὄφεως" (ἀπό φίδι), ὡς ἐντέλλεται θεοφρόνως ὁ ῞Αγιος Μάρκος ᾿Εφέσου, καί νά τόν καταρώμεθα, ὡς παραγγέλλει θεαρέστως ὁ ῞Αγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, ἤ νά τόν ἀσπαζώμεθα ἀναισχύντως, ὡς πράττει ἀθεοφόβως ὁ κύριος Βαρθολομαῖος. Ταῦτα ἀναμένει νά ἀκούσῃ ἀπό ῾Υμᾶς ὁ πιστός Λαός καί ὄχι αὐτά τά ὁποῖα λέγετε ῾Υμεῖς καί μάλιστα ἐντός Ναῶν, φέρων ἀρχιερατικήν περιβολήν, ὁμιλῶν δέ ὄχι ὡς κηρύσσων τόν λόγον τοῦ Θεοῦ ἀπό τῆς ὡραίας Πύλης, ἀλλ᾿ ὡς ἀπαγγέλλων λόγους ἰδικούς Σας ἀπό ἐξώστην κοσμικῆς δημαγωγίας, χειροκροτούμενος ἀπό τά πλήθη τῶν ὁπαδῶν. - Κατ᾿ ἀκολουθίαν, μή μεριμνᾶτε καί μή τυρβάζεσθε λοιπόν, πολυπραγμονῶν καί ὡς πρός τά ἑξῆς: - Μή πιστεύσητε εἰς τά σοβαρά καί μή κηρύξητε περαιτέρω ὅτι ὑπάρχει ἄνθρωπος, θέλων νά ἐπιβουλευθῇ τήν ζωήν Σας. Πρός τί ἄλλωστε; - Μή ἐπεμβαίνετε ἀτόπως εἰς τήν ὑπό τῶν πολιτειακῶν ἀρχόντων ἄσκησιν τῆς ἐμπεπιστευμένης αὐτοῖς κοσμικῆς ἐξουσίας καί μή ἐπιδιώκητε νά ἀσκῆτε ἐπ᾿ αὐτῶν κυριαρχικῶς ἔλεγχον καί κηδεμονίαν. Τοῦτο εἶναι τό μέν παποκαισαρικόν, τό δέ ἀντιδημοκρατικόν. ῞Οθεν περιορισθῆτε εἰς τά τοῦ οἴκου Σας καί εἰς τά τῆς ἁρμοδιότητός Σας. - Μή θελήσητε νά κατευθύνητε καί νά κινήσητε πρόσωπα καί ὁμάδας πρός ἄσκησιν πιέσεως ἐπί τῶν συντεταγμένων θεσμῶν τῆς δημοκρατικῆς Πολιτείας. Τό τοιοῦτον δύναται νά ἀποβῇ πρόξενον λαϊκιστικοῦ φασιστικοῦ κινήματος καί ἀντιστοίχων δεινῶν διά τόν τόπον. - Μή νομίσητε ὅτι εἰς τήν ἐποχήν μας εἶναι δυνατόν νά εὐδοκιμήσῃ διωγμός κατά τῶν ᾿Ορθοδόξων, εἴτε ὠμός, εἴτε μαγειρευμένος, καθ᾿ οἱονδήποτε τρόπον.- Μή ταυτίζητε προπαγανδιστικῶς τόν ἐαυτόν Σας μέ τήν ᾿Εκκλησίαν, διότι κατ᾿ αὐτόν τόν τρόπον, ὑπάρχει κίνδυνος νά τρέψῃτε πολλούς εἰς φυγήν μακράν Αὐτῆς.- Μή ὑβρίζητε σχισματικούς τούς Γνησίους ᾿Ορθοδόξους Χριστιανούς. Δέν εἶναι σχισματικοί αὐτοί, οἱ ὁποῖοι μένουν εἰς τήν ᾿Εκκλησίαν. Σχισματικοί εἶναι αὐτοί, οἱ ὁποῖοι φεύγουν ἀπό τήν ᾿Εκκλησίαν. ᾿Εν προκειμένῳ κατά τό ἔτος 1924 δέν ἀπεσχίσθησαν τῆς ᾿Εκκλησίας οἱ ἐμμείναντες εἰς τά Πάτρια τηροῦντες ἀπαρασαλεύτως τά δόγματα καί τάς παραδόσεις, ἀλλ᾿ οἱ πραξικοπηματικῶς, ἀντικανονικῶς καί παρανόμως καινοτομήσαντες καί ἀθετήσαντες καί δόγματα καί παραδόσεις . ῞Οσον καί ἄν αὐτό Σᾶς εἶναι δύσκολον, μή ἐμμείνητε περαιτέρω εἰς τάς ἐσφαλμένας καί πεπλανημένας θέσεις Σας, αἱ ὁποῖαι διαλαμβάνονται εἰς τήν διδακτορικήν διατριβήν Σας, σχετικήν μέ τό "παλαιοημερολογιτικόν". ῾Η διατριβή Σας αὕτη ἔχει πρό πολλοῦ ἐλεγχθῇ ἐπισταμένως, ἀντικρουσθῇ συντριπτικῶς καί ἀνατραπῇ παταγωδὼς καί διά συγγραμμάτων ὀλοκλήρων κορυφαίων πατερικῶν θεολόγων Καθηγητῶν (βλ. ἐνδεικτικῶς: ᾿Ελευθερίου Γκουτζίδη, ῎Ελεγχος καί ᾿Ανατροπή τῆς Διδακτορικῆς Διατριβῆς τοῦ "Δημητριάδος" Χριστοδούλου Παρασκευαΐδη διά τό παλαιοημερολογιτικόν, ᾿Αθῆναι 1985 καί ᾿Αριστ. Δελήμπαση, Πάσχα Κυρίου, ᾿Αθῆναι 1985, σελ. 714-717). ᾿Εάν ἐνστερνισθῆτε τά ἀνωτέρω καί ποιήσητε ἅπερ δεῖ, τότε θά εἶναι δυνατόν νά ὑπάρξῃ διάλογος "ἐν ἀγάπῃ καί ἀληθείᾳ", ὥστε νά λυθοῦν τά περαιτέρω προβλήματα ἐπ᾿ ἀγαθῷ τοῦ πληρώματος τῆς ᾿Εκκλησίας, ἤτοι τῆς ᾿Ορθοδοξίας, ἡ ὁποία, βεβαίως, ἀντιθέτως πρός τά ὑπό τοῦ κυρίου ᾿Ιωάννου Ζηζιούλα αἱρετικῶς καί βλασφήμως λεγόμενα, ἀποτελεῖ μόνη τήν ᾿Εκκλησίαν τοῦ Χριστοῦ ἐν τῷ συνόλῳ της. Διαβιβάσατε, παρακαλοῦμεν, τήν παροῦσαν εἰς ὅλους τούς σύν ῾Υμῖν. Εἰς τόν ἐν Φαναρίῳ φίλον Σας τά δέοντα. ᾿Εν ἑνί δέ λόγῳ ΜΕΤΑΝΟΕΙΤΕ ! "ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ"

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ ΠΡΟΣ ΟΣΙΩΤΑΤΟΝ ΜΟΝΑΧΟΝ

ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑ ΤΟ " ΒΑΠΤΙΣΜΑ" ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΕΡΧΟΜΕΝΩΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ