ΥΠΑΚΟΗ Η ΑΝΥΠΑΚΟΗ: ΕΝΑΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕΤΑ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ

ΥΠΑΚΟΗ Η ΑΝΥΠΑΚΟΗ: ΕΝΑΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕΤΑ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ Κηρυξ Γνησίων Ορθοδόξων 1 λεπτό · ΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΙΣ – ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕΤΑ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ ΕΠΙ ΤΟΥ «ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟΥ» Η ΜΑΛΛΟΝ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΤΗΣ «ΥΠΑΚΟΗΣ» ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΑΣ, ΟΠΩΣ ΛΕΓΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ, Η ΤΗΣ «ΑΝΥΠΑΚΟΗΣ», ΟΠΩΣ ΜΑΣ ΣΥΝΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ. ΕΝΗΜΕΡΩΣΙΣ ΕΠΙ ΘΕΜΑΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ – ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ - ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΑΓΩΝΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΙΝΟΤΟΜΗΤΟΥ ΓΝΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Ἐκδίδεται εἰς τά πλαίσια τῶν ἐνημερωτικῶν ἀπογευματινῶν συνάξεων - ὁμιλιῶν εἰς τόν ἱερόν Ναόν Ἁγίου Σπυρίδωνος Καρέα (κάθε Δευτέρα) καί εἰς ἄλλας ἐνορίας τῆς Μητροπόλεως Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς τῆς Γνησίας Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Δύναταί τις νά παρακολουθήση τήν σειράν τῆς «ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΩΣ» καί εἰς τήν Ἰστοσελίδα: churchgoc.org ἤ ΓΝΗΣΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. ΤΕΥΧΟΣ 351 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2009 ΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΙΣ – ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕΤΑ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ ΕΠΙ ΤΟΥ «ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟΥ» Η ΜΑΛΛΟΝ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΤΗΣ «ΥΠΑΚΟΗΣ» ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΑΣ, ΟΠΩΣ ΛΕΓΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ, Η ΤΗΣ «ΑΝΥΠΑΚΟΗΣ», ΟΠΩΣ ΜΑΣ ΣΥΝΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ. Πρόκειται περί ενός διαλόγου μετά Νεοημερολογιτῶν μέσα από το διαδίκτυον, το θέμα τοῦ ὁποίου ἦτο: «Τι θα μᾶς σώσει ἡ «ὑπακοή» στην «Ἑκκλησία τῶν Νεοημερολογιτῶν», ὅπερ συνιστοῦν εἰς ἡμᾶς οἱ Νεοημερολογῖτες, ἤ ἡ «ἀνυπακοή» προς τους νεωτεριστάς και οικουμενιστάς, την ὁποίαν ζητοῦν ἀπό ἡμᾶς οἱ ἅγιοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας; Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ Άς κρατούμε, λοιπόν, μια ισορροπία. Άς μήν είμαστε υπερήφανοι νομίζοντας ότι ξέρουμε τα πάντα, αλλά από την άλλη, άς προσέχουμε να μήν υποκύπτουμε σε μια εξάρτηση που εμποδίζει την ωριμότητα και την πνευματική μας ανάπτυξη. Γιατί, άς μήν ξεχνούμε ότι ο ποιμένας είναι εκείνος που οδηγεί μερικές φορές τα πρόβατα στη σφαγή. Paraskevi Berber Ο ποιμένας ,ο οποίος είναι άνθρωπος του Θεού καθοδηγεί το πρόβατο του, όπως ο Χριστός, με διάκριση και αγάπη και έχει αποδειχθεί μυριάδες- εκατομμύρια φορές το "Θαύμα" που πραγματοποιείται με την Υπακοή του ανθρώπου στον Πνευματικό του..! Δεν τον περιορίζει, όπως ίσως ξεγελάει ορισμένους η λογική τους και έτσι νομίζουν, αλλά αντιθέτως τον ελευθερώνει από πολλά. Αλλωστε συμβαίνει αυτό γιατί ο Θεός επιθυμεί την επικοινωνία των ανθρώπων και την αλληλοεξάρτηση που θέλει να έχουν οι άνθρωποι μεταξύ τους.. Αυτά έτσι είναι διότι ο Καλός Θεός έτσι τα όρισε να είναι.. Ωφελούμαστε από την ζωή όταν ακολουθούμε τον Λόγο του Θεού, διαφορετικά βλαπτώμεθα και παιδευόμεθα χωρίς κανένα πνευματικό όφελος.. Paraskevi Berber Η Πνευματική πρόοδος του ανθρώπου επιτελείται όχι τόσο με την προσπάθεια που καταβάλει ο ίδιος ο άνθρωπος προσωπικά, αλλά κυρίως με την καλή προαίρεση και την καθαρή και ανοιχτή καρδιά που διατηρεί ο άνθρωπος με μετανοια – εξομολόγηση - κοινωνία, και κυρίως με την επενέργεια του Αγίου Πνεύματος στον άνθρωπο, "εκεί όπου κρίνει ότι μπορεί να δράσει και να δώσει ζωή".. Ο Πανάγαθος Θεός ας μας ελεεί όλους.. π. Σπυρίδων Σκορδίλης: Σωστά τα λέτε, αλλά υπάρχει μία βασική προϋπόθεση σε όλα αυτά. Και αυτή η Βασική Προϋπόθεση είναι να είμαστε μέσα στην ΜΙΑ, Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, η οποία είναι η ταμειούχος του Παναγίου Πνεύματος και όχι εκτός αυτής στερούμενοι έτσι της χάριτος. Ότι και να κάνει ο άνθρωπος χωρίς την Χάρη του Θεού δεν γίνεται τίποτα.. Και ας μη ξεχνάμε σχετικά με τους ποιμένες οτι ο ποιμήν κατά τους Πατέρες πρέπει να έχει συγκεκριμένες προϋποθέσεις, να έχει ταπεινωθεί, να έχει ασκηθεί (με την σωστή έννοια του όρου) να έχει αγιασθεί, να είναι μέλος της Εκκλησίας, διαφορετικά, μπορεί να τα κάνει όλα με εωσφορικό και δαιμονιώδη τρόπο. Να ασκείται, να αγωνίζεται σε υπέρμετρα αθλήματα πνευματικά, να είναι υπερορθόδοξος, αλλά να μην έχει καμία σχέση με την χάρη του Θεού και η ταραχή και η αγωνία να είναι πάντοτε θρονιασμένες μέσα του.... Επομένως, ποιός είναι ο ποιμένας;;; ποιός μπορεί να ονομαστεί έτσι;;;; Ασφαλώς όχι όποιος απλά φοράει ένα ράσο....Ούτε ένας που μπορεί να λέει οτι είναι Πρεσβύτερος ή και Επίσκοπος. Ούτε κάποιος άλλος που προσπαθεί να αποδείξει την ορθοδοξία του μέσα από κανόνες και γράμματα, και όχι μέσα από την ενότητά του με την Εκκλησία. (Οι προτεστάντες με βάση την Αγ. Γραφή είναι πάνω από 23000 κομμάτια). Ούτε εκείνος που φανατίζεται και μιλάει περισσότερο για τον πάπα και τον οικουμενισμό και λιγότερο για την Εκκλησία. Ούτε, ασφαλώς εκείνος, που ασχολεὶται περισσότερο με τον αντίχριστο παρά με τον Χριστό...... Αληθινός ποιμένας είναι εκείνος που μεταδίδει την σωστική χάρη της Εκκλησίας και υπακούει στην Εκκλησία. Είναι εκείνος που δεν θα επιτρέψει στις δικές του επιλογές και απόψεις να στερήσουν από το ποίμνιό του την σύνδεσή τους με την Εκκλησία και κατά συνέπεια με τον Χριστό και την Σωστική Χάρη . Είναι ακόμη εκείνος που θα προτιμήσει να κακοπάθει για να διατηρήσει την ενότητα και ζεί μέσα στη Χάρη που ενώνει και δεν διασπά ούτε διαχωρίζει...... Γνώρισμα του Αληθινού ποιμένα είναι οτι τον τοποθετεί η Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία και όχι οποιαδήποτε παρασυναγωγή και ομάδα ευλαβών και συμπαθών καθ¨ όλα ανθρώπων, πλήν όμως εκτός της του Χριστού Εκκλησίας. Γιατί σε αντίθετη περίπτωση θα εφαρμοστεί το: τυφλός τυφλόν ἐαν οδηγεί, αμφότεροι εις βόθρον εμπεσούνται..... Ευχαριστώ. ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ Ὁ π. Γεώργιος Μεταλληνός πάνω στό θέμα αυτό εχει γράψει: "Συνηθίσαμε νά μιλοῦμε γιά τήν ὑπακοή ὡς ὑψίστη ἀρετή τοῦ ἀσκουμένου ὀρθοδόξου. Καί εἶναι αὐτό πράγματι παγία πράξη τῶν ῾Αγίων μας. ῎Αν ὅμως πάντα ἡ "ὑπακοή" ἴσχυε "ἐν οἷς ἐντολή Θεοῦ οὐκ ἐμποδίζεται", κατά τόν Μ. Βασίλειο (ΠΗ 31, 860), τώρα (ἀναφέρεται στά σημερινά οικουμενιστικά ανοίγματα) μόνο ἡ ἀνυπακοή σέ ἀντορθόδοξες ἐντολές σώζει". ῞ ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΑ ΥΠΑΚΟΥΩΜΕΝ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΔΙΑΚΡΙΣΙΝ ... Στήν περίπτωσι μάλιστα τῆς σημερινῆς οἰκουμενιστικῆς ἀποστασίας, "τό ἱερόν καθῆκον τῆς "῾Υπακοῆς καί τῆς ῾Υποταγῆς..." κατά τήν ᾿Αποστολικήν καί Πατερικήν διδασκαλίαν καί ἐντολήν, (ὡς τοῦ ῾Αγίου ᾿Ιωάννου τῆς Κλίμακος συνιστῶντος ὑπακοήν "παρεκτός λόγου πίστεως") "παύει ὑφιστάμενον", ὅταν τοῦτο (προξενῇ) ἀντί "ἐπαγρυπνήσεως ψυχικῆς σωτηρίας", κολάσιμον κατάστασιν "ἁμαρτίας εἰς θάνατον", ὁπότε ἡ τοιαύτη ὑπακοή μεταβάλλεται εἰς "παρακοήν" καί "παράβασιν" κατά τῆς ἐκπληρώσεως τοῦ θείου θελήματος στρεφομένη καί ἀξία οὖσα τῆς ἀπό Θεοῦ "ἐνδίκου μισθαποδοσίας", ὡς "τηλικαύτης ἀμελήσαντες σωτηρίας..." (῾Εβρ. β, 2,3). (Καταγγελία Ζηλωτῶν Ἁγιορειτῶν Πατέρων). Paraskevi Berber: Καλησπέρα σας.. Είμαι Ορθόδοξη Χριστιανή.. βαφτισμένη από τον Αείμνηστο Ιερέα Θείο μου Ιωακείμ Γαζιάρη στον Αγ. Μηνά, στα Ψωμαθειά της Πόλης. Και ο Πνευματικός μου είναι Ορθόδοξος Χριστιανός ο Ιερομόναχος Πατέρας Φιλόθεος, πόντιος στην καταγωγή από την Ηγουμένισσα.. " ἡ ἀνυπακοή σέ ἀντορθόδοξες ἐντολές σώζει". πως μπορεί να υφίσταται για μία Ορθόδοξη χριστιανή,... που έχει Ορθόδοξο Χριστιανό Ιερομόναχο για Πνευματικό? Paraskevi Berber: Πως μπορεί η Υπακοή να μεταβάλλεται σε "παρακοή" και "παράβαση" όταν η Υπακοή είναι το "Α" και το "Ω" για την Σωτηρία του Ανθρώπου..? Paraskevi Berber: Αντιθέτως .. η Υπακοή απαλάσσει τον άνθρωπο από το βαρύ φορτίο της ευθύνης .. η Υπακοή γαληνεύει την ψυχή .. η Υπακοή ισορροπεί τον άνθρωπο .. η Υπακοή καθοδηγεί τον άνθρωπο στον ορθό δρόμο της Σωτηρίας ... η Υπακοή με τον καιρό .. ανοίγει τα μάτια της ψυχής.. ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ Επιτρέψτε μου ενα μικρό σχόλιο διά τά γραφέντα υπό του π. Σ. Σκορδίλη. Σωστά ολα αυτά οπως τά γράφει. Σωστές καί οἱ προϋποθέσεις τίς οποίες θέτει. Ναί ἡ ἑνότητα μας μέ τήν Εκκλησία ειναι τό θεμέλιον της σωτηρίας, επομένως καί τό κριτήριον τῆς ὑπακοῆς. 'Αλλά ποίαν 'Εκκλησίαν ἐννοεῖ ὁ π. Σπυρίδων; Αὐτήν τήν οποίαν ὀμολογοῦσαν οι Πατέρες μας μέχρι τό 1920 "τήν Μίαν, Ἁγίαν, Καθολικήν καί 'Αποστολικήν Ἐκκλησίαν", ἡ ὁποία ἀναθεμάτιζε καί κατεδίκαζε τούς αιρετικούς, καί ἡ ὁποία ἔφθανε ενίοτε νά ειναι "καί εν τρισίν ορθοδόξοις οριζομένη" ὡς οἱ Πατέρες λέγουν, ἤ τήν "Ἐκκλησίαν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ", ὅπως τήν ομολογεῖ καί τήν κηρύττει ἡ παναιρετική Εγκύκλιος τοῦ 1920, ἡ ὁποία δέχεται ολες τίς αιρέσεις "Εκκλησίες Χριστοῦ"; π. Σπυρίδων Σκορδίλης: Εδώ χρειάζονται τα λόγια ενός Αγίου της Εκκλησίας μας, όταν τον ρώτησαν την γνώμη του για τις αποσχίσεις των παλαιοημερολογιτών και το γενικότερο θέμα του ημερολογίου που είχε προκύψει τότε. Καλύτερα να ΅πλανώμαι΅ μετά της Εκκλησίας, παρά να ορθοτομώ εκτός αυτής΅. Καλύτερα να είμαι μέσα στην Εκκλησία και ας νομίζουν μερικοί οτι είμαστε πλανεμένοι παρά να το παίζω ορθόδοξος μακριά από αυτήν. Το απόσπασμα από τον π. Γεώργιο αναφέρεται σε άλλο ζήτημα και όχι στην απόσχιση ή οχι από την Εκκλησία, αναφέρεται σε προσωπικές πρακτικές του εξομολόγου. Λυπάμαι, αλλά έχει χαθεί ο κοινός νούς, και δεν καταλαβαίνουμε τι επικαλούμαστε. Πως να καταλάβουμε μετά το πνεύμα των Πατέρων, των Οικουμενικών Συνόδων, πως να έχουμε κάτι κοινό με το Πνεύμα το Άγιον το οποίον όλον συγκροτεί τον θεσμόν της Εκκλησίας, όταν μιλάμε βρισκόμενοι απ’ έξω;;;; Η διάκριση αφορά όλους και δεν είναι θέμα επιλεκτικής διαχείρησης. Η υπακοή είναι η μεγαλύτερη αρετή, γιατί προϋποθέτει ταπείνωση και απάρνηση ιδίου θελήματος. Αλλά αυτά προϋποθέτουν εκκλησιαστικό φρόνημα. Και πώς αυτό μπορεί να γίνει, όταν η κάθε παρεούλα υπερορθοδόξων υποψιαζόμενοι αποστασίες και συνομωσίες και σκοτεινές δυνάμεις, αποκόπτεται και ιδρύει την μία εκκλησία δίπλα στην άλλη συναγωνιζόμενοι στην γνησιότητα και την παράδοσιακότητα, και αλληλοκαθαιρούνται και αλληλοαφορίζονται....... Αυτά, επι των θέσεων και όχι επί των προσώπων, τα οποία είναι σεβαστά.... Ευχαριστώ. ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ Ὁ π. Σ. Σκορδίλης εθιξε πολλά καί μεγάλα θέματα, διά τά ὁποῖα δέν υπάρχει χρόνος οὔτε καί νόημα νά συνεχίσουμε. Καί γιά τό θέμα τῶν συγχρόνων γερόντων, καί γιά τά οσα γράφει ο π. Γ. Μεταλληνός περί υπακοῆς η μή, καί γιά τό πνεῦμα τῶν Πατέρων, καί τό ποιός ειναι εντός τῆς Ἐκκλησίας καί ποιός ειναι ἐκτός περί ολων αυτῶν εχουμε γράψει αρκετά. Δέν εχω τήν διάθεσι νά επανέλθω. Καί διότι δέν ειναι εις τούς σκοπούς μου νά πείσω κανένα "ἐπί τῆς ἐν ἡμῖν πίστεως", (μόνον οταν προκαλοῦμαι απαντῶ), αλλά καί διότι βλέπω πώς κανείς μας ἐν τέλει δέν εχει τήν διάθεσι ειλικρινούς διαλόγου ... Ὁ καθένας ταμπουρώνεται πίσω από τά δικά του καί δέν αφήνουμε νά προκύψη η αλήθεια μέσα από εναν καλοπροαίρετο διάλογο. Αὐτό ἀκριβῶς ηθελα νά τονίσω από τήν ἀρχή μέ ἐκεῖνο πού ειπα γιά τούς πνευματικούς, οἱ ὁποῖοι στήν πλειοψηφία τους δέν σέβονται τήν προσωπικότητα τῶν πνευματικῶν τους παιδιῶν καί θέλουν νά τά ἐξαρτοῦν ἔτσι ωστε νά μή μποροῦν κἄν νά σκεφθοῦν. Προσωπικά ειμαι κατά τοιούτων ποιμένων, εἴτε εκ τού δικοῦ μας ἐκκλησιαστικού χώρου ειτε από οιονδήποτε αλλον χὼρον. Ἄν συμφωνούμε σ' αὐτό, ἀς ἀφήσουμε τήν διαφωνία μας στό ἐκκλησιολογικό θέμα καί ο καθένας ἀς πορευθεῖ κατά τήν συνείδησίν του. Paraskevi Berber: Ο Θεός να βάλει το "Χέρι Του" και να υπάρξει Θεε μου μία Ημέρα που να καταλάβουμε όλοι ότι είμαστε ΑΔΕΡΦΙΑ...~! και να ενωθούμε ὅλοι μαζί κάτω από την Ίδια Σκέπη της Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας!! ΑΜΗΝ! π. Σπυρίδων Σκορδίλης: Αναρωτιέμαι πως είναι δυνατόν ένας άνθρωπος, ο οποίος ισχυρίζεται οτι είναι εκκλησιαστικός, μπορεί να συζητήσει χωρίς να διευκρινίσει τις εκκλησιαστικές προΰποθέσεις. Η πνευματική καθοδήγηση και υπακοή σχετίζονται με το θέμα της πνευματικής πατρότητας που πηγάζει από το μυστήριο της εξομολογήσεως και οδηγεί στην άνωθεν πνευματική αναγέννηση του ανθρώπου, δηλαδή την εν Χριστώ τελείωσή του. Πως μπορούμε να συμφωνήσουμε σε πρακτικές που πραγματοποιούνται μέσα στα μυστήρια όταν στη μία περίπτωση πρόκειται για μυστήριο. αλλά στις άλλες όχι; Εκτός αν θεωρούμε οτι η Χάρις του Θεού παίζει δευτερεύοντα ρόλο..... Δεν επιθυμώ να επεκταθώ...... Καλό είναι όμως, όταν επικαλούμαστε συγγραφείς και επιχειρήματα , να το κάνουμε με συνέπεια.... Ο π. Γεώργιος Μεταλληνός είναι κληρικός της Ορθοδόξου Εκκλησίας, και παρά τις όποιες διαφωνίες για επι μέρους ενέργειες, ουδέποτε διανοήθηκε, ή διανοηθήκαμε να αποκοπούμε από αυτήν.... Μακάρι ο Θεός να μας οδηγήσει στην κοινή ποίμνη, αλλά αυτό προϋποθέτει αυτογνωσία και ταπείνωση, και δυστυχώς αυτά λείπουν..... Διαφορετικά πώς να δικαιολογήσει κανείς τις πολλές ομάδες και ΅Εκκλησίες΅, τις πολλές ΅συνόδους΅ και τους πολλούς ΅Αρχιεπισκόπους΅ ή προέδρους, που όλοι παρουσιάζονται ως θεματοφύλακες των ιερών παραδόσεων και των πατρίων;;; Δεν ισχυρίζομαι οτι εδώ όλα είναι καλά, αλλά θα αγωνιζόμαστε μέσα στην Εκκλησία και ποτέ έξω. Με πολύ αγάπη εύχομαι σε αυτό το πνεύμα να δώσει ο Θεός να συναντηθούμε. Αμήν! Ευχαριστώ. ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ Ἀς κάνουμε μία προσευχή: "Κύριε γνώρισόν μοι οδόν εν ἧ πορεύσωμαι". Καί ἀς ἐλπίσουμε οτι δέν θά μᾶς ἀφήση.... π. Σπυρίδων Σκορδίλης: Αυτό αποτελεί πρόσκληση σε συμπροσευχή και εφόσον μας θεωρείτε: "Ἐκκλησίαν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ", ὅπως τήν ομολογεῖ καί τήν κηρύττει ἡ παναιρετική Εγκύκλιος τοῦ 1920, ἡ ὁποία δέχεται ολες τάς αιρέσεις "Εκκλησίες Χριστοῦ¨, και σύμφωνα με τους Ιερούς κανόνες που επικαλείστε, οι αδελφοί σας θα πρέπει να σας θεωρούν, άξιο καθαιρέσεως και αφορισμού! Καταλαβαίνει κανείς τελικά, που μπορεί να οδηγήσουν όλα αυτά... Δεν θα συνεχίσω. Μου είσαστε συμπαθής, αλλά διαφωνώ εντελώς με τον τρόπο που παρουσιάζετε τα πράγματα, γιατί τα διαστρέφετε και δεν υπάρχει συνέπεια, τα έχω εκθέσει... Ο Θεός καρδίαν συντετριμένην και τετεπεινωμένην δε θα την εξουθενώσει. Ας ταπεινωθούμε λοιπόν, και ας αφήσουμε τον Κύριο να μας πεί, και όχι τον υψηλόφρονα λογισμό μας.... Ευχαριστώ! ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ Τώρα π. Σπυρίδων (εξ’ ἀπροσεξίας ἐγράφη π. Γεώργιε) μιλάμε μέ τελείως διαφορετικά κριτήρια. Ἔγραψα οτι δέν εχω τόν χρόνο νά ἀσχοληθῶ περισσότερον μέ αυτά τά θέματα. Καί σεῖς γράψατε: "Αναρωτιέμαι πως είναι δυνατόν ένας άνθρωπος, ο οποίος ισχυρίζεται οτι είναι εκκλησιαστικός, μπορεί να συζητήσει χωρίς να διευκρινήσει τις εκκλησιαστικές προΰποθέσεις". Καθώς ἐπίσης ἔγραψα μίαν γνώμην τοῦ Ἁγίου Βασιλείου τήν ὁποίαν επικαλεἰται ο π. Γ. Μεταληνός καί γράφετε: "Καλό είναι όμως, όταν επικαλούμαστε συγγραφείς και επιχειρήματα, να το κάνουμε με συνέπεια". Δέν νομίζω, ὅτι μέ αὐτό τόν τρόπο μποροῦμε νά συνεννοηθοῦμε. Διά τοῦτο ἐπανέρχομαι σέ κεῖνο πού ειπα προηγουμένως. 'Ας κλείσουμε τό θέμα καί ἐλεύθερος ειναι ο καθένας νά πράξη κατά συνείδησιν. Καί ἕκαστος θά δώση λόγον εἰς τόν Θεόν καί θά ἀπολογηθῆ διά τά δικά του. Αν πάλι εσεῖς θέλετε νά πάρετε καί τό βάρος τῶν προδοσιῶν τῆς Ορθοδοξίας από τό 1920 θέμα δικό σας. Εγώ θά ευχομαι νά καταλάβετε πώς ὀ Οίκουμενισμός σᾶς εχει οδηγήση μακράν καί εκτός τῆς Εκκλησίας καί μόνον η ἐπιστροφή θά σάς σώση, διότι μόνον εν τη Ἀληθεῖ καί διά τοῦ 'Αληθοῦς Ἐκκλησίας λαμβάνομεν τήν θείαν Χάριν. Ταῦτα ἐν πολλῆ σπουδῆ, διότι πρέπει νά κλείσω τό κομπιοῦτερ. π. Σπυρίδων Σκορδίλης: Καλό σας βράδυ και να είσαστε καλά! Εδώ δεν καταλάβατε οτι λέγομαι π. Σπυρίδων τα υπόλοιπα θα καταλαβαίνατε; Ποιά από όλες τις παρατάξεις σας είναι η γνησια Εκκλησία; Ποιά σύνοδος από όλες φέρει την Εκκλησιαστική παράδοση και Αποστολική διαδοχή; Ποιός από όλους τους Αρχιεπισκόπους σας είναι κανονικός;... Πως συμβαίνει όλοι σχεδόν οι καθηρημένοι από εμάς να βρίσκουν καταφύγιο σε σας; Πως εξηγείται το μίσος που έχετε η μιά ομάδα εναντίον της άλλης μέσα στο παλιό ημερολόγιο; Πως και δε σας παραδέχονται Το Άγιον Όρος και το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων που ακολουθούν το παλαιό ημερολόγιο; Ὅσο για τα τελευταία σας λόγια... είναι ενδεικτικά, και σας ευχαριστώ για την.......... επιβεβαίωση! Να είσαστε καλά. Ευχαριστώ. ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ Οι λατινόφρονες του 1438-39 τά ἴδια ελεγον στόν Αγιο Μάρκο, ὅτι ἔχει ὑφηλόφρονα λογισμόν καί διά τοῦτο δεν ὑπογράφει τήν ἕνωσιν. 'Εάν τόν ἴδιον χαρακτηρισμόν ἀποδίδετε εἰς ἐμέ, διότι δέν ἀκολουθῶ τήν οἰκουμενιστικήν ἀποστασίαν σας, τοῦτο τό θεωρῶ τιμή μου. ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΗΡΥΚΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ Π. Σπυρίδων συγγνώμη πού από τήν βιασύνη μου σάς ειπα μέ αλλο ὄνομα. Καί ἐφ' ὅσον ἀπ' αὐτό καταλάβατε πώς «δέν καταλαβαίνω τίποτα», δέν θά ἀπαντήσω στό ἐρώτημά σας ἤ μᾶλλον τήν ειρωνεία σας, "ποιός ειναι ὀ σωστός ἀρχιεπίσκοπος, η ἡ γνήσια ἐκκλησία" κλπ.... 'Εάν κάποτε θελήσετε νά συζητήσουμε μέ σοβαρότητα, τότε θά σᾶς ἀπαντήσω. Πάντως ενα ειναι βέβαιο καθ' ἡμᾶς, ἄν θέλετε δεχθῆτέ το, ἄν θέλετε ἀπορρίψτε το, οτι δέν υπάρχουν πολλές ἐκκλησίες ΜΙΑ ειναι ἡ Ἐκκλησία τού Χριστού, καί ἐκτός αὐτῆς ολαι αἱ ἄλλαι ὀνομαζόμεναι ἐκκλησίαι ειναι πράγματι παρατάξεις, μία ἀπό τίς ὁποῖες ειναι καί αὐτή στήν οποίαν ἀνήκετε. Ἡ ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΙΣ. Τήν λέγω παράταξι, διότι ὅσο μεγάλη καί ἄν ειναι, ὅσο καί ἄν ἔχει τήν ἔγκρισι τῆς κοσμικῆς ἐξουσίας, δέν ειναι ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ. Ειναι μία καταδικασμένη από Πανορθοδόξους Συνόδους παρασυναγωγή .... π. Σπυρίδων Σκορδίλης: Επί της ουσίας των ερωτημάτων τηρείτε σγήν ιχθύος. Το κατανοώ.... Αν όμως αποφεύγετε να απαντήσετε, και επιπλέον επί της ουσίας υβρίζετε τους συνομιλητές και μαζί εκατομμύρια ανθρώπων..... νομίζετε οτι υπηρετείτε τον διάλογο; Λυπάμαι!!! ΅Εκ του λόγου σου κρινώ σε δούλε πονηρέ΅!!! Paraskevi Berber: Λυπάμαι που .. δεν έχω λόγια.. τί να πω.. δεν ξέρω .. Καλό ξημέρωμα ..... Καλή ανάπαυση σε όλους.. ------------------------------------------------------ Υ.Γ. Εδώ σταμάτησε η συζήτησις. Εκλεισαν τά κομπιοῦτερ, και τωρα ὁ καθένας διαβάζοντάς τά γραφέντα, μπορεί να βγάλη τά συμπεράσματά του. Και το δικό μας αν θέλετε συμπέρασμα εἶναι ότι ὁ «διάλογος αγάπης εν αληθεία», εἶναι πολύ δύσκολος, ὅταν μάλιστα γίνεται προς επικράτησιν όχι τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ, ἀλλά τοῦ ἰδικοῦ μας θελήματος. Είναι δε τόσον δύσκολος, ὅσον εἶναι δύσκολον το να ἀφαιρέσει κάποιος ἀπό μέσα του τον εγωισμό του και την ἀδιάκριτον γνώμην του, και να ταπεινωθεί και ὑποταχθεί εις τους αγίους Πατέρας μεσα από την διδασκαλία των ὁποίων εκφράζεται το θέλημα τοῦ Θεοῦ ….

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΘΑΙΡΕΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΗΡΥΚΟΥ ΠΡΟΣ ΟΣΙΩΤΑΤΟΝ ΜΟΝΑΧΟΝ

ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑ ΤΟ " ΒΑΠΤΙΣΜΑ" ΤΩΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΕΡΧΟΜΕΝΩΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ